Kupiłeś bilet autobusowy, ale Twoje plany uległy zmianie, co powinieneś zrobić?

Czasem zdarza się, że wcześniej zaplanowana podróż musi zostać odwołana. W tym przypadku pasażerowie są zainteresowani tym, czy istnieje możliwość zwrotu biletu autobusowego i otrzymania zwrotu pieniędzy. Aby uniknąć problemów, warto wcześniej zapoznać się z zasadami anulowania rezerwacji.

Mechanizm zwrotu biletu zależy od sposobu jego zakupu. Jeśli dokonałeś zakupu w kasie na dworcu autobusowym, musisz tam pójść. Aby anulować rezerwację dokonaną na stronie internetowej lub za pośrednictwem aplikacji konkretnej usługi lub przewoźnika, należy złożyć wniosek do danej firmy.

Warunki zwrotu biletów

Przewoźnicy dopuszczają możliwość odwołania podróży, należy jednak wziąć pod uwagę, ile godzin pozostało do odlotu. Ważne jest, aby firma mogła sprzedać zwolnione przez Ciebie miejsce w transporcie. Dlatego też, co do zasady, nie jest możliwe anulowanie podróży i otrzymanie pieniędzy w ciągu 1 godziny.

Należy również wziąć pod uwagę fakt, że w przypadku odwołania podróży nie będziesz mógł odzyskać 100% kwoty. Pełny koszt biletu podlega zwrotowi wyłącznie w przypadku odwołania lotu przez samego przewoźnika. Wysokość zwrotu zależy od momentu złożenia wniosku o anulowanie rezerwacji. Tak, zazwyczaj można otrzymać 85% na 48 godzin przed rozpoczęciem podróży.

Jeżeli do odlotu samolotu pozostało 12–1 godzin, pasażer otrzyma jedynie 15–50% zapłaconej kwoty. Jeśli więc Twoje plany ulegną zmianie, nie zwlekaj – jak najszybciej skontaktuj się z firmą, u której kupiłeś bilet, aby nie stracić dużej kwoty pieniędzy. Dowiedz się wcześniej, czy jest możliwa zmiana daty wyjazdu i przełożenie podróży na bardziej dogodny termin.

Jak anulować bilet zakupiony w euroTICKET

Jeśli kupiłeś bilet na stronie euroTICKET, pomożemy Ci w anulowaniu biletu i zwrocie pieniędzy. Na naszej stronie internetowej możesz samodzielnie dokonać zwrotu biletu zgodnie z warunkami zwrotu przewoźnika, które można sprawdzić podczas zakupu biletu, a także na samym bilecie w sekcji „Warunki zwrotu”.

Aby dokonać zwrotu biletu, należy wejść na stronę główną serwisu, wybrać zakładkę „Zmień bilet” i podając dane z biletu, można go łatwo samodzielnie zmienić lub anulować.

Jeśli masz z tym jakiekolwiek trudności, zawsze jesteśmy gotowi pomóc, wystarczy do nas zadzwonić lub napisać. Wszystkie dostępne metody kontaktu znajdziesz na stronie głównej.

Jak uzyskać zwrot pieniędzy

Po anulowaniu podróży pasażer chce odzyskać zapłacone pieniądze. Czytając o tym, jak zwrócić bilet autobusowy, zwróć uwagę na czas trwania tej czynności. Im mniej godzin pozostało do odlotu, tym większą kwotę stracisz. Dlatego lepiej nie odkładać anulowania na później.

Jeśli kupiłeś bilet w kasie dworca autobusowego, musisz się tam udać.

Jeśli kupiłeś bilet online, pieniądze zostaną zwrócone na konto, z którego dokonałeś płatności. Zazwyczaj zwrot środków następuje natychmiast, czasami trzeba czekać 2 dni robocze.

Czy mogę zmienić datę na bilecie?

Jeśli nadal planujesz podróż na wybranej trasie, ale w innym terminie, dowiedz się wcześniej, czy przewoźnik udostępnia taką opcję. Warunki zwrotu biletów są różne dla każdego, jednak w większości przypadków zmiana daty jest dopuszczalna. Dużo jednak zależy od taryfy.

Często zdarza się, że jeśli dokonałeś rezerwacji korzystając z promocji rabatowej, nie możesz już dokonać zmian. Zasadniczo zarządzanie biletem i wprowadzanie zmian jest szczególnie wygodne w aplikacji mobilnej. Tam możesz:

zmienić termin podróży na inny termin lub godzinę. W większości przypadków można tego jednak dokonać nie później niż 24 godziny przed rozpoczęciem podróży. Bądź również przygotowany na to, że przewoźnik naliczy opłatę dodatkową za przelew;

edytuj dane pasażerów. Jest to wygodne, ponieważ zdarza się, że pasażer popełni błąd podczas zakupu, w wyniku czego dane na bilecie nie zgadzają się z danymi w paszporcie. Zazwyczaj edycja informacji jest bezpłatna;

zmienić lub dodać miejsce w kabinie. Jest to możliwe jedynie w przypadku dostępności wolnych biletów.

Należy pamiętać, że w niektórych przypadkach zmianę daty podróży można dokonać tylko raz. Istnieje możliwość, że nie będzie już wolnych miejsc dla interesującej Cię liczby.

Jak nie zgubić biletu

Najprostszym sposobem, aby mieć je zawsze pod ręką, jest zalogowanie się na swoje konto osobiste na stronie internetowej, gdzie przechowywane będą wszystkie informacje o zakupionych biletach. Tam możesz ustalić i zmienić datę wyjazdu, a także bilety powrotne, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Jeśli kupisz bilet za pośrednictwem euroTICKET, nie będziesz musiał długo go szukać, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. Historia rezerwacji jest dostępna w Twoim profilu osobistym. Tutaj znajdziesz wszystkie informacje potrzebne do anulowania lub zmiany terminu podróży: numer biletu, godzinę i datę wylotu, nazwę lotu, przewoźnika itp.

Czy ubezpieczenie biletów pomoże uniknąć strat finansowych?

Możesz wykupić ubezpieczenie podczas dokonywania rezerwacji. Praktyka ta nie jest zbyt powszechna na Ukrainie, jednak jest naprawdę skuteczna w przypadku zmiany planów lub innych komplikacji. Możesz wykupić ubezpieczenie od odwołania podróży. Jeśli je posiadasz, firma ubezpieczeniowa pokryje Twoje wydatki w przypadku, gdy z uzasadnionych powodów nie będziesz mógł wykorzystać biletu.

Rozważać,że w niektórych przypadkach odszkodowanie może zostać odmówione. Należy dokładnie zapoznać się z warunkami jego otrzymania od firmy ubezpieczeniowej. Ubezpieczenie od utraty lub uszkodzenia bagażu jest również popularne, ale jest ono bardziej przydatne dla osób podróżujących samolotem.

Jakie są inne sposoby przesłania zgłoszenia?

Sprawdź u przewoźnika, czy jest możliwe przeniesienie go na inną osobę. Zazwyczaj można tego dokonać poprzez zmianę danych pasażera w aplikacji mobilnej lub na żądanie. Bądź przygotowany na to, że za tę usługę będziesz musiał dodatkowo zapłacić. Następnie możesz po prostu przenieść rezerwację na swojego znajomego.

Jeśli nie masz znajomych chętnych na wycieczkę, spróbuj sprzedać bilet za pośrednictwem mediów społecznościowych. Znajdź grupy tematyczne (na przykład dla turystów lub Ukraińców w kraju, do którego planujesz się udać). Nie jest faktem, że będzie można sprzedać bilet za 100% jego pierwotnej ceny, ale taka możliwość istnieje.

Jak kupić nowy bilet, jeśli anulowałeś poprzednią rezerwację

Po anulowaniu podróży przewoźnicy nie nakładają żadnych ograniczeń, możesz więc od razu kupić nowy bilet. Można to zrobić wygodnie korzystając z usługi euroTICKET. Jeśli znasz już nową datę, po prostu zaloguj się na stronie, wprowadź interesujący Cię cel podróży i wybierz najlepszą ofertę.

Zwróć uwagę na następujące czynniki:

  • data i godzina. Powinny być dla Ciebie wygodne, abyś nie musiał ponownie odwoływać podróży;
  • miejsce docelowe. Nie musi to być koniecznie dworzec autobusowy – być może autobus zatrzymuje się daleko od miejsca, do którego chcesz jechać, więc lepiej wybrać inny lot;
  • wymagania dotyczące bagażu, transportu zwierząt itp. Wówczas może nie być już możliwe zakupienie dodatkowej przestrzeni;
  • czy można zwrócić bilet autobusowy i na jakich warunkach?

Jeśli wszystko jest w porządku, wprowadź swoje dane osobowe i dane swojej karty bankowej, aby dokonać płatności. Nie musisz drukować biletu – wystarczy, że pokażesz go kierowcy w wersji elektronicznej. Zapisz je koniecznie na swoim urządzeniu, aby móc z nich korzystać bezpłatnie.

Jeśli już zarezerwowałeś nocleg, nie zapomnij również go anulować. Wiele obiektów pobiera środki z karty na długo przed przybyciem turysty do hotelu, aby zabezpieczyć się przed stratami. Dlatego wybieraj zakwaterowanie z możliwością bezpłatnego anulowania rezerwacji i bez konieczności dokonywania przedpłat.

Planując podróż, pamiętaj, że plany mogą ulec zmianie w każdej chwili. Dlatego warto wcześniej zapoznać się z warunkami zwrotu biletów. Rezerwacji najlepiej dokonać kilka tygodni przed wyjazdem – wówczas w razie nieprzewidzianych okoliczności można ją w porę anulować i nie stracić dużej kwoty.